Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pierwszoklasiści

DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA

Szanowni Rodzice,

Wyposażając Wasze dzieci przed nowym rokiem szkolnym w nowe plecaki, piórniki i inne przybory szkolne nie zapominajcie o tym, co najważniejsze w budowaniu poczucia wartości Waszego dziecka:

Wasza wiara w jego możliwości.

Przygotujcie je do drogi, która nie zawsze będzie prosta i łatwa, bo przecież życie nie zawsze takie bywa. Im więcej Wasze dziecko będzie wierzyło w siebie, tym lepiej będzie radziło sobie z każdą nawet najtrudniejszą sytuacją. Pamiętajcie zatem, by już teraz budując wiarę dziecka w siebie pozwalać mu zdobywać doświadczenia na miarę jego możliwości, pokazywać konsekwencje.

Zamiast nosić za dziecko plecak, uprzątać każdy kamyczek spod stóp, pokażmy jak się o niego nie potykać, zamiast mówić: „nie popełniaj moich błędów”, zapewniajmy, że zawsze będziemy przy nim, gdy będzie chciał jeszcze raz spróbować, jeśli wcześniej mu się nie udało. Poczucie sprawczości buduje samoocenę naszego dziecka, wiarę, że potrafi sprostać wyzwaniu. Ale nie ma sprawczości bez samodzielności. A bez błędów nie ma nic poza dorosłym dzieckiem w przyszłości, które bez rodzica nie będzie potrafiło podjąć żadnej życiowej decyzji. A tego przecież nie chcemy. Jeśli wyręczamy dziecko w każdej sytuacji, podajemy mu gotowe rozwiązania, nie uczymy samodzielności i odpowiedzialności, nie przygotowujemy zatem do życia – tylko pokazujemy świat, który nie jest realny. Świat, w którym wszyscy są mili, nikt nam niczego nie odmawia, nie sprzeciwia się – taki świat przecież nie istnieje. Problemy, trudności to nie są zakazane słowa, one są wpisane w życie każdego z nas i są po to, by je rozwiązywać oraz się na nich uczyć. Wyposażmy zatem nasze dzieci w narzędzia, które pozwolą im każdego dnia radzić sobie z trudnościami, bądźmy obok, wspierajmy, ale nie wyręczajmy we wszystkim. Nie zapominajmy również, że dzieci każdego dnia nas obserwują i to od nas, dorosłych czerpią najwięcej, zatem niech to, o czym mówimy pokrywa się z tym, co robimy.

Pamiętajmy, że dziecko, które potrafi radzić sobie z codziennymi trudnościami i wierzy w siebie to dziecko naprawdę bezpieczne.

Joanna Streit-Wlaźlak

pedagog szkolny

 

PRZED ROZPOCZĘCIEM PIERWSZEJ KLASY WARTO

1. Zwrócić uwagę na ćwiczenie samodzielności dzieci podczas czynności samoobsługowych takich jak: ubieranie się, pakowanie, porządkowanie rzeczy, przygotowywanie i spożywanie posiłków, wiązanie sznurowadeł itp.

2. Rozmawiać o emocjach dziecka.

3. Wdrażać do przestrzegania zasad i obowiązkowości np. przez zachowanie rytmu dnia, obowiązki domowe itp.

4. Zadbać o pozytywne nastawienie, nie dzielić się z dziećmi swoimi obawami.

5. Przygotować wspólnie w domu miejsce do nauki.

 

WYPRAWKA

1. Plecak – lekki, dopasowany do wzrostu i potrzeb dziecka.

2. Śniadaniówka oraz butelka/bidon na wodę.

3. Strój gimnastyczny – biała koszulka, ciemne spodenki, worek)

4. Obuwie szkolne – kryte, wygodne, stabilne i z jasną podeszwą)

5. Piórnik i jego wyposażenie – dobrej jakości kredki, ołówek, temperówka, nożyczki, klej w sztyfcie, linijka.

6. 1 zeszyt w 3 linie i 1 zeszyt w kratkę.

Prosimy o podpisanie przyborów uczniów – wystarczy inicjał ucznia i klasa. Bardzo ułatwi to powrót danej rzeczy do właściciela. W przypadku odnalezienia przez nauczycieli rzeczy niepodpisanych – trafiają one do szatni do pojemnika z rzeczami znalezionymi. Szczególnie zalecamy podpisanie elementów strojów gimnastycznych oraz bluz czy innych nakryć, które łatwo gdzieś przypadkiem zostawić.

 

PODRĘCZNIKI I ĆWICZENIA

Podręczniki (w tym także do języka angielskiego) wypożyczane są uczniom z biblioteki szkolnej. Podręczniki wraz z ćwiczeniami rozdane zostaną pierwszego dnia szkoły w pełnych pakietach. Prosimy o podpisanie każdej książki w domu.

 

SZAFKI SZKOLNE

Uczniowie mają do dyspozycji szafki na ubranie wierzchnie i obuwie – znajdują się one na korytarzu na parterze. Każdy uczeń będzie miał przydzieloną włsną szofkę zabezpieczaną kodem. W pierwszym tygodniu szkoły uczniowie wraz z wychowawcą nauczą się obsługi zamka i otrzymają swoją szafkę. W przypadku zablokowania zamka o pomoc można zwrócić się do: wychowawcy, nauczycieli świetlicy, pracowników obsługi w szatni.

Ponadto każdy uczeń otrzyma małą szafkę w sali lekcyjnej, w której można przechowywać książki, zeszyty i przybory plastyczne.

 

LIBRUS

W szkole wykorzystywany jest szkolny dziennik elektroniczny Librus. Jest to gówne narzędzie komunikacyjne miedzy rodzicem i nauczycielami. Widoczne są w nim oceny, frekwencja ucznia, ogłoszenia itp. Rodzice uczniów klas pierwszych otrzymają indywidualne loginy do dziennika Librus podczas pierwszego zebrania.

 

PIERWSZY DZIEŃ SZKOŁY

1 września spotkamy się wszyscy w Sali gimnastycznej. Po uroczystym rozpoczęciu i przydzieleniu uczniów do klasy – uczniowie udają się z wychowawcą do sali lekcyjnej na krótkie spotkanie zapoznawcze. W tym czasie rodzice zostają w sali gimnastycznej wraz z panią Dyrektor, a następnie przychodzą do wskazanej sali swojego dziecka.

 

ZEBRANIA

Zebrania z rodzicami odbędą się w pierwszych dwóch tygodniach września w godzinach popołudniowych. Informacja o zebraniach zostanie podana rodzicom na początku roku szkolnego. Prosimy rodziców uczniów klas pierwszych o obecność – jest to wyjątkowy moment w budowaniu relacji rodzic – wychowawca. Wychowawca omówi wszystkie istotne kwestie dotyczące organizacji szkoły, pracy klasy, systemu oceniania, form pomocy i wsparcia, sposobów komunikacji oraz potrzebnych przyborów plastycznych. Na zebraniach będzie także potrzeba wypełnić wszystkie potrzebne dokumenty szkolne, zgody i deklaracje.